SC2 アップデート予定内容

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Protoss
- Zealot build time increased from 33 to 38 seconds.
(Zealot生産時間33秒→38秒に変更)
- Zealot warp-in cooldown increased from 23 to 28 seconds.
(WGにUPGした後のZealot生産時間23秒→28秒に変更)
- Warp Prisms now unload their cargo instantly while in Phasing Mode.
(Warp Prismsが傘を開いてる状態だと即座にユニットを降ろす事が出来る?WGから即座に召還が出来る?
多分前者だけど現状で1匹ずつ降ろせてる事から全ユニット同時に降ろせるとかかも、実際は良く分からない)
- Chronoboost cooldown increased from 0 to 20 seconds.
(Chronoboostに20秒のCTが付く?)
- Dark Shrine build time decreased from 100 to 80.
(Dark Shrine 建築時間100秒→80秒に変更)
- Dark Shrine cost decreased from 100 minerals 250 gas to 100 minerals 200 gas.
(Dark Shrine 建築にかかるコストをミネラル100 ガス250からミネラル100 ガス200に変更)
- Carrier cost increased from 350 minerals 250 gas to 400 minerals 250 gas.
(Carrier に必要なコストをミネラル350 ガス250からミネラル400 ガス250に変更)
- Carriers now spawn with four Interceptors prebuilt.
(Carriers を生産した際4匹の子機が備わった状態で生産されるように変更?)

Terran
- Reaper build time increased from 40 to 45 seconds.
(Reaper の生産時間を40秒→45秒に変更)
- Bunker build time increased from 30 to 35 seconds.
(Bunker の建築時間を30秒→35秒に変更)
- Siege Mode damage decreased from 50 to 35, +15 armored.
(Tank Siege Mode時のダメージを50→35に変更
装甲Armoredに対しては+15のボーナスダメージ)
- Siege Mode damage upgrades per level changed from +5 to +3, +2 vs. armored.
(攻撃力1LvUPGに付きTank Siege Modeが装甲Armoredに対し得る数値を5→3に変更?
ちょっと難しくて良く分からない)
- Battlecruiser damage vs. ground decreased from 10 to 8.
(地上ユニットに対するBattleCruiserのダメージを10→8に変更)
- Calldown MULE cooldown increased from 0 to 40 seconds.
(MULEに40秒のCTが付く?)
- Planetary Fortress build time decreased from 50 to 40 seconds.
(Planetary Fortress の建築時間を50秒→40秒に変更)
- 250 mm Cannons research time decreased from 110 to 80 seconds.
( 250 mm Cannons の研究時間を110秒→80秒に変更)
- 250 mm Cannons cost decreased from 150 minerals 150 gas to 100 minerals 100 gas.
( 250 mm Cannons の研究にかかるコストをミネラル150 ガス150からミネラル100 ガス100に変更)
- 250 mm Cannons may now be used on friendly and neutral structures and units.
( ??? )

Zerg
- Ultralisk damage decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored.
- Ultralisk Ram attack removed.
- Nydus Worms can now be cancelled and refunded while building.
- Overlord base speed increased to from 0.469 to 0.938.
- Overlord upgraded speed increase from 1.875 to 2.344.
- Overlords can now use Excrete Creep while moving.
- Overlord base speed now decreases from 0.938 to 0.469 while Excrete Creep is active.
- Overlord upgraded speed now decreased from 2.344 to 1.875 while Excrete Creep is active.
- Spawn Larvae energy cost reduced to 20 from 25.

Bugfixes
- Fixed a bug that caused cloaked units to cast shadows.
- Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.
- Fixed a bug where a Nuclear Strike target could be hid behind a Lair.
- Fixed a bug that allowed SCVs to construct halted buildings from within Bunkers.
- Fixed a netcode bug that enabled players to warp in Immortals from Warp Gates.
- Fixed a bug that caused Random players to not see their cursor during the loading screen.
- Fixed a bug where Changelings morphed slower while coming into range of enemy units than when dropped from an Overseer over enemy units.

適当翻訳なので間違ってたらすいません
ザーグ以降は面倒なのでやってません

個人的格付け
1位テラン
2位プロトス
3位ザーグ

仮に上記のアップデートが実地されても変動は無いと思ってるけど、ゼロの弱体化により6poolの対処が厳しくなったのは間違いない
6poolだと判断したら即座に2GWで道封鎖
広い入り口だと絶対的に入られるからここはどう処理すべきか
ワーカーだけでプレッシャーかけてゼロが生産完了するまでパイロンを守れるかどうかが全て

CGの弱体化は確かに全体的に効果を及ぼすけどもテランの何が1番怖いかと言うとMMMだと言える
MMMのトッピングにCGが居るだけだと思う
更にプロトスの主要ユニット ストーカーがArmored
結局ストーカーが受ける被害は変わりない

ならゼロット多めというのはどうだろうか
弱体化された今更・・・?
MMMの壁に阻まれる、CGに触れる事など一切無い

コロッサスはどうだろうか
マローダの力が強大
テンプラーと合わせての生産が間に合うはず無い

自分程度のプレイヤーが言うのもあれですが、プロトスは更に厳しい道となったのでは
というわけでテランに転職します
どれも強いのは認める
その中でもテランが強いだけ
扱いの話だけでは済まされない何かを感じるよ
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